Haridusprogrammid

Austa leiba, leib on vanem kui meie!

Kestvus
-
Eesmärk
Eesmärk on tutvustada rukkileiba kui esivanemate igapäevase toidu osa ning leiva olulisust ja tervislikkust ka tänapäeval.
Tegevuskoht
Rakvere Linnakodaniku muuseum, Pikk 50

Eesmärk on tutvustada rukkileiba kui esivanemate igapäevase toidu osa ning leiva olulisust ja tervislikkust ka tänapäeval.

Tutvume leiva ajalooga ja uurime, kuidas leiba valmistati ja milliste vahenditega.

  • Uurime, mis on täistera, mis kliid.
  • Vaatame, millised olid vanarahva uskumused seoses leivaga.
  • Küpsetame leiba ja valmistame võid.
  • Mängime

 

Tund toetab valdkonda “Mina ja keskkond”.

Rakvere linnakodaniku majamuuseum Meelis Meilbaum rukis

Muuseumi mänguasjad kohvris

Kestvus
1h
Eesmärk
Vahest on nii, et lastega on raske oma majast välja tulla. See on haridusprogramm, kus tuleme Teile ise külla ja näitame vanu mänguasju.
Tegevuskoht
Vastavalt teie soovile

Sihtrühm: 4-6 aastased lapsed

  • Lastel võiks kaasas olla ka enda kõige lemmikum mänguasi, et seda teistele tutvustada.
  • Arutame koos, milleks mängimist üldse vaja on.
  • Vaatame, millega ja kuidas mängiti vanasti.
  • Loeme ühe loo vanadest ja uutest mänguasjadest.
  • Õpime liisu salmi.
  • Mängime
  • Lapsed saavad omale oma käpiknuku meisterdada.
Nukuke Linnakodanikus

Värviline taldrik

Kestvus
1h 15 min
Eesmärk
Tunni käigus õpib laps järgima terveid eluviise.
Tegevuskoht
Rakvere Linnakodaniku muuseum, Pikk 50

Sihtrühm: 5-8 aastased lapsed

  • Haridusprogramm, kus räägime tervisest ja komponentidest, mis mängivad terve püsimise juures olulist rolli.
  • Räägime vähemalt kolme söögikorra tähtsuse mudelist.
  • Arutame, kas söögi vahekordade ajal tuleb näksida või pigem ei tohiks.
  • Laseme lastel rühmatööna koostada toidupüramiidi, vaatame need koos üle ja tutvume õige toidupüramiidi näidisega.
  • Kinnistamiseks mängime pallimängu: “ Täidan, täidan kõhtu! Millega?”
  • Räägime vee joomise, magamise, hambapesu ja liikumise olulisusest.
  • Valmistame puuviljadest endale maiustamiseks tervisliku vahepala “Puuvilja tiku vardad”
  • Tantsime liikumise eesmärgi nimel. 

Muuseumitund toetab väärtus-, enesemääratlus- ja suhtluspädevuste kujundamist.
Tunni käigus õpib laps järgima terveid eluviise.

taldrik

Nõnda tehti vanasti

Kestvus
1h 15 min
Eesmärk
Õpilane õpib sihipäraselt vaatlema, erinevusi ja sarnasusi märkama ja kirjeldama.
Tegevuskoht
Rakvere Linnakodaniku muuseum, Pikk 50
  • Haridusprogramm, kus tutvume Linnakodaniku Majamuuseumiga ja räägime elust 100 aastat tagasi.
  • Räägime, kes muuseumimajas varem elas.
  • Vaatame ja võrdleme asju vanasti ja tänapäeval näiteks, kuidas vahustati mune vanasti ja kuidas nüüd.
  • Räägime koolilapse päevast ja kostilastest.
  • Mängime meie vanaemade vanaisade lemmikmänge.
  • Valmistame ise võid.
  • Maiustame oma tehtud võid tervisliku tundrakukliga.

 
Tund toetab väärtus- aga ka suhtluspädevuste omandamist.

 

kodanik2

Lõbusad ametid

Kestvus
1h 15 min.
Eesmärk
Haridusprogrammi eesmärgiks on õppida nimetama ja kirjeldama erinevaid ameteid.
Tegevuskoht
Rakvere Linnakodaniku muuseum, Pikk 50

Räägime erinevatest ametitest, tööks vajaminevatest töövahenditest ning lapsed saavad võimaluse proovida erinevaid elukutseid.

  • Lapsed räägivad, kelleks nemad soovivad suurena saada.
  • Rätsepatoas tutvume rätsepa tööga, töövahenditega ja lapsed proovivad traageldada.
  • Köögis tutvume pagari tööga, küpsetame muffineid
  • Proovime ehitaja ametit
  • Räägime saatejuhitööst. Teeme ka oma väikese saate, filmime seda ja pärast vaatame koos üle.
  • Lapsed maiustavad oma küpsetatud muffineid.

 
Tund toetab nii tunnetus- ja õpioskuseid kui enesekohaste oskuste kujundamist.
Õpilane õpib erinevaid vahendeid heaperemehelikult kasutama neid jagades ning enda järgi koristades.

kudumine

Lihavõtted linnakodaniku moodi

Kestvus
1,5h
Eesmärk
Haridusprogrammi eesmärgiks on tutvustada eestlastele olulist tähtpäeva. Millised olid kombed, milliseid mänge mängiti, mida söödi ja millesse usuti.
Tegevuskoht
Rakvere Linnakodaniku muuseum, Pikk 50

Tutvume pühade erinevate nimedega.

  • Tutvume pühade erinevate nimedega.
  • Uurime kombeid, traditsioone ja sümboleid
  • Mängime erinevaid mänge
  • Meisterdame
  • Avame kiigeväljaku ja otsime lihavõttejänese peidetud mune
  • Igale lapsele kaasa kinkimiseks pühade kaart

 
Tund toetab valdkonda “Mina ja keskkond”. Õpilane väärtustab eesti kultuuri.

munad